Egypt Air blijft op luchthaven Oostende
Alain Tulpin heeft onlangs in Cairo een gesprek gehad met de top van Egypt Air. Er werd in de pers gezegd dat Egypt Air Oostende zou verlaten maar dat blijkt niet juist, de maatschappij heeft weliswaar haar Europese hub naar Hahn verhuisd maar behoudt drie vluchten per week op Oostende. Momenteel is er tot half december een dagelijkse vlucht. Vroeger waren er 12 tot 14 vluchten per week, probleem was dat er slechts een paar vluchten beladen terugvlogen, dit is niet haalbaar en daarom zijn er nu slechts drie vluchten. Momenteel worden er aardbeien aangevoerd.
“Vlaanderen heeft totaal geen luchtvaartbeleid” sakkert Alain Tulpin, hij zegt dat er geen geld is om onze luchthavens te promoten. In vergelijking heeft de luchthaven van Hahn een meer dan behoorlijke sprong vooruit geboekt. In zes jaar tijd ging het van 100.000 passagiers naar 3.5 miljoen, aanvankelijk werkten er 300 mensen op de luchthaven van Hahn, nu 3.800 en er kwamen 35.000 m² loodsen bij. Hier kunnen we daar enkel van dromen. In Hahn krijg je in vier weken een bouwvergunning, in Oostende duurt het 15 maanden. Zolang er niemand achter een regionale ontplooiing staat zal hier niet veel soeps gebeuren zo zegt Alain Tulpin.
Tot besluit zegt de heer Tulpin: “Het zo jammer dat de mogelijkheden van de Oostendse luchthaven niet volledig benut worden, de bedrijven lopen naar Zaventem terwijl er dicht bij hen een luchthaven is die veel goedkoper is”.
MK Airlines verlaat Oostende niet
Kwatongen beweren dat MK Airlines Oostende zou verlaten. Het is zo dat een aantal vluchten op vraag van de broker naar Manston gaan, maar dat wil niet zeggen dat MK vertrekt.
Luchtvaartnieuws Nederland
Luchtvaartnieuws Nederland had reeds een artikel op hun site gezet betreft het feit dat de privatisering van de luchthaven in het gedrang kwam door een tekort aan vluchten. Zij werden door de juiste instanties op de hoogte gesteld dat dit niet zo is en het artikel werd prompt van de site gehaald.